אחת הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר כיום היא הדפסה תלת מימדית. טכנולוגיה זו מאפשרת ליזמים ליצור דגמים של המוצרים שלהם לפני השקעה של זמן וכסף רב בייצור המוני, הפצה ושיווק, על מנת לוודא שהמוצרים עומדים בכל התקנים ומיוצרים כראוי. אנחנו בחברת GIZMO מאמין בעשייה ותוצר ולכן שמים דגש רב על הדפסה תלת מימדית ברמה הגבוהה ביותר לכל דגם ודגם שאנו מייצרים.

הדפסה תלת מימדית

שלב ראשון – מעבר מחלום למציאות

השלב הראשון, לפני ההדפסה עצמה, הוא שלב המידול. בשלב זה יש לבנות תיק מוצר שיספק תמונה רחבה יותר של המוצר אותו תרצו לפתח. לאחר מכן הרעיון יהפוך לקובץ תלת מימדי במחשב, שאותו ניתן להעביר למדפסת תלת מימדית. קובץ מודל שבנוי נכון, יחסוך לכם כסף וזמן רב לאחר מכן, שכן הוא יבנה נכון את התכנון הפיזי של המוצר, עוד לפני היצירה שלו.

בשלב זה ניתן לראת כבר הדמיה דיגיטלית של המוצר הסופי בנוסף לזמן וכסף כפי שנאמר. תהליך זה יחסוך לכם עבודה רבה ונוספת על המוצר כך שתוכלו דרך ההדמיה לראות את טיב המוצר וכך תוכל ללמוד ולפתח את הדברים הקטנים אשר חסרים בדרך להגשמה אמיתית בדרך אל התוצר הסופי שלכם.

הדפסה בתלת מימד

השלב השני – הדפסה תלת מימדית של דגם אבטיפוס

הדפסה תלת מימדית היא אמנם לא עסק זול, אך היא מהווה שלב קריטי בדרך לתוצר הסופי. בשלב זה המדפסות יצרו לכם דגם של המוצר שאתם מפתחים, עליו תוכלו לבצע את כל הבדיקות האפשריות. ישנן שיטות הדפסה שונות, אשר מותאמות לצרכי הלקוח והדגם המבוקש. דבר נוסף בו יש להתחשב בתהליך זה, הוא חומר הייצור. חומרים שונים דורשים רזולוציה מדויקת יותר. לעומתם חומרים אחרים, בדרך כלל כאלה שמיועדים לעמידה בתנאים קשים ודורשים גמישות נמוכה יותר, יודפסו בשיטות שיש להן רמת דיוק נמוכה יותר. חשוב לוודא כי השיטה שבחרתם מותאמת לחומר הייצור

החומרים הכי נפוצים להדפסה בתלת מימד הם ABS (חומר עמיד מבחינה מכאנית ובנוסף עמיד בטמפרטורות גבוהות) ו PLA (חומר שנוצר מגרעיני תירס נחשב חומר חזק בנוסף לזה שהוא בא במגוון צבעים) . ולתנאים שבהם המוצר צריך לעמוד. ההחלטות המתקבלות בשלב זה הן החשובות ביותר בתהליך הייצור. לאחר בחירת החומר הראוי יש לבחור את המאפיינים הכי מתאימים לכל הדפסה תלת מימדית. הכל לפי רזולוציה שנקבעה מראש. אותה רזולוציה שנבחרה היא זאת שתקבע את העובי של השכבה.

הדפסה בתלת מימד

הדפסה בתלת מימד – שלב הכרחי בדרך

הדפסה בתלת מימד של דגם אבטיפוס מדויק ומושלם היא הדרך המתקדמת ביותר כיום לערוך ניסויים שונים על מוצר בטרם היציאה שלו לפס הייצור ההמוני. בנוסף, ללא דגם אבטיפוס שמדמה את המוצר האמיתי והסופי, תתקשו לגייס משקיעים לחלום שלכם, וכמובן שתתקשו גם למכור אותו לחברות מסחריות שייצרו וישווקו אותו. כדאי לוודא שאתם בוחרים מקום מקצועי ואמין, שייתן לכם ייעוץ והכוונה משלב המידול, דרך בחירת חומרי הייצור ועד לשלב הסופי - הדפסה תלת מימדית של דגם אבטיפוס.

המשקיעים אשר מעוניינים במוצר שלכם ירצו לראות אותו במיטבו ולכן אין לוותר על שלב זה בשום צורה והחשיבות שלו היא רבה. לכן כפי שנאמר להשקיע להשקיע להשקיע. בדיקות זה שם המשחק ואין לזלזל בזה ולכן בדיקת דגם האב טיפוס היא לא רק חשובה היא גם קריטית.