הביטו מולכם. כל מוצר הסובב אתכם, מהעט על שולחן הכתיבה, הכסא עליו אתם יושבים והמכשיר שבו אתם משתמשים על מנת לקרוא את המאמר הזה – כולם החלו מרעיון. רעיון כללי לעיצוב, שעבר תהליך עיצוב קבוע, עד הגיעו לייצור (לרוב בסין…). בגיזמו פארטס אנו מלווים בשנים האחרונות יזמים ואנשי עסקים בפיתוח שלל מוצרים. אנו עוברים עמכם שלב אחר שלב מהסקיצה הראשונית המבוססת על הרעיון שהגיתם, עד שלב הפיתוח וייצור המוצר עצמו. בדרך, אנו משתמשים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ואף יוצרים את שיתופי הפעולה המתאימים עם המפעל המייצר בארץ או בסין.
איך נולד מוצר?
כאשר מוצר מתחיל את דרכו הוא מופיע כרעיון אבסטרקטי. בשלב זה מוגדר התפקיד המיועד לו (למשל שעון מעורר או מכשיר טלפון נייד). בשלב הבא מתוכננים החלקים השונים מהם יבנה. מוגדר גודלו, נבחרים החומרים בהם יעשה שימוש ואז באמצעות מידול תלת מימדי ניתן לראות ויזואלית איך המוצר שהגיתם יראה. אם נדרשת טכנולוגיה נוספת (לדוגמה במכשיר חשמלי) יתוכנן היטב גם החלק הקשור לחומרה ולתוכנה. כעת אנו מוכנים לבנות אב מוצר.
מהו אב טיפוס?
אב טיפוס הוא ישום ראשוני של התכנון שביצענו. הדפסה (באמצעות מדפסת תלת מימד או חיתוך לייזר) של כל חלקי המוצר וחיבורם זה לזה. שלב זה חשוב ביותר על מנת לבחון את תפקוד המוצר, לצד הערכה כללית של עלות הייצור שלו. כמובן, שעלות אב הטיפוס גבוהה משמעותית מעלות פיתוח המוצר הסופי, כאשר מייצרים כמויות גדולות של כל אחד מהחלקים ומעבירים את הפיתוח למדינות בהן עלות הייצור פוחתת משמעותית כמו סין.
השלב הבא – עדכון המוצר והתחלת היצור
לאחר שגילינו את היתרונות והחסרונות באב הטיפוס, נוכל לעבור לתכנן את המוצר הסופי. לעתים יהיו שינויים קלים בין המוצר המתוכנן במקור למוצר הסופי המבוססים על תובנות שגילינו לאחר פיתוח האב טיפוס. אנו ממשיכים ומשפרים את אב הטיפוס עד לגרסתו הסופית ואז מעבירים כל חלק וחלק במוצר לייצור המוני. בעוד זמן קצר המוצר יהיה מוכן לשיווק ללקוח.
מעוניינים להפוך רעיון למציאות? פנו לגיזמו פארטס ונלווה אתכם בכל שלב בדרך – לרבות יצור המוצר בצורה תעשייתית בסין.