הדמיות תלת מימדבזמן האחרון מאז חדרו מדפסות תלת המימד לשימושים שונים וגם העיצוב, וידיאו ואינטרנט יש צורך להסביר מהי בכלל טכנולוגיית תלת מימד ובכך מה הן הדמיות תלת מימד.

תלת מימד היא תצוגת מרחב שיש בו שלושה מימדים: אורך, גובה ורוחב. כאשר אנו מביטים על דברים אנו רואים את שלושת המימדים ואנו יכולים לראות גם מעבר לכך- למשל מימד של עומק במרחב שטוח. לרשות הגרפיקאים עומדות היום תוכנות תלת מימד לעיצוב גרפי כאשר השימושיות ביותר הן: פיינטר ופוטושופ.

בתחומי תעשייה רבים כמו רפואה, הנדסה, אדריכלות ועוד נעשות הדמיות תלת מימד לצורך המחשה של מודלים ודגמים לפני פיתוח או ייצור.

מהי הדמיה הנדסית?

בתחום ההדמיה ההנדסית יש תוכנות מיוחדות אשר מסוגלות לבצע חישובים מורכבים בתחום ההנדסה כמו למשל לפני בניית בניין ועוד. תוכנות נוספות בתחום ההנדסה מאפשרות בדיקה ובחינה של עייפות חומרים, חוזק של חומרים, עומסי תנועה ועוד.

הדמיות תלת מימד מסוג זה משומשות בעיקר בפרויקטים של נדל"ן עוד לפני הבנייה, כדי לבדוק יכולות של חומרים, תכנון הנדסי ולעלות על כשלים או ליקויים בטרם התחלת הבנייה.

הדמיה בעולם הרפואה!

בעולם הרפואה נעשה שימוש רחב בתוכנות הדמיות תלת מימד לצורך הצגה של מחלות, תהליכים רפואיים, ניתוחים, יתרונות וחסרונות של תהליכים ועוד.

בתחום זה יש חשיבות רבה לשימוש בהדמיות תלת מימד משום שמדובר בנושאים מצילי חיים ואשר את הכשלים והליקויים בתהליכים הנ"ל ניתן להבין ולשער כבר בשימוש בהדמיה ולא חלילה על חולים.

הדמיות באדריכלות!

תוכנות של הדמיות תלת מימד הולכות וצוברות תאוצה בעולם האדריכלות. תארו לעצמכם כמה עבודת נמלים נחסכת למעצבי ובוני המודלים, האדריכלים כמו גם אנשי השיווק שאחראיים על שיווק פרוייקטים של נדל"ן. באמצעות תוכנות של הדמיות תלת מימד ניתן להציג היום כל בניין, לשנות את העיצוב שלו, להוסיף קומות, דירות, להקים פארק מסביב והכל בהדמיה שמציגה לא רק בית אלא גם סגנון חיים.

את ההדמיות של עולם האדריכלות מבצעים אנשי מקצוע מנוסים בתהליך של הדפסה תלת מימדית לפי הנחיות האדריכלים ומעצבי הפנים.

טכנולוגיית תלת מימד בעולם הקולנוע!

הסרט פארק היורה משנת 1993 הציג לראשונה טכנולוגית תלת מימד בסצנות אקשן בסרט. הייתה זו ירית הפתיחה הראשונה למה שנחשב היום חובה בכל סרט – שימוש בטכנולוגיית תלת מימד לצורך יצירת אפקטים ויזואליים, רקעים שונים שהודפסו בטכנולוגיית תלת מימד ויש גם סרטי אנימציה מבוססי הטכנולוגיה שחוסכים בעלויות גבוהות. תלת מימד עושים גם לסרטי פרסום, תדמית ופרזנטציות של מוצרים חדשים, ובהחלט ניתן לראות שימוש רחב בתלת מימד באתרים באינטרנט בתחום העיצוב הגרפי וביצירת עולמות וירטואליים תלת מימדיים לצרכי שיווק ומשחקים. הדמיות תלת מימד – הדמיות ממוחשבות באיכות גבוהה