הדפסה בתלת מימדאין ספק כי אפשרויות של הדפסה בתלת מימד יאיצו ויקצרו את זמן יצירת אבי הטיפוס לפטנטים שונים ברחבי העולם, וכך נוכל לראות בזמן קצר יחסית מוצרים בעלי טכנולוגיות חדשות שכל תכליתם היא להקל על חיינו הן בתחום התעשייה והן בחיים הפרטיים.

בעבר כאשר הדפסה בתלת מימד לא הייתה נגישה כמו היום, לקח חודשים רבים עד שממציא פטנט כלשהו יכול היה לייצר אב טיפוס כדי לבדוק אם ההמצאה שלו אכן עובדת. היום הדפסה בתלת מימד במדפסות התעשייתיות או הביתיות העומדות לרשותנו יועילו מאוד לממציאים ולאלה שחולמים על היום שיוכלו להביט בדגם אב הטיפוס של ההמצאה שלהם.

קיצרו תהליכים לממציאי פטנטים איננה היתרון היחידי של הדפסה בתלת מימד. גם יכולת יצירת דגמים אדריכליים למשל שיכולים להיעשות בזמן קצר, יזרזו קיומם של פרוייקטים נדל"ניים כמו גם דגמים אחרים מתחומי עולם הצרכנות שיזרזו ייצור של מוצרים חדשים.

מה מאפשר את המפכה של הדפסה בתלת מימד?

שיטות ההדפסה החדשות הנשענות על טכנולוגיית לייזר, שיטת FDM, אלקטרונים ושימוש במקרן DLP, יצרו מגוון של חומרים איתם ניתן הדפסה בתלת מימד כאשר יש להם תכונות שונות של רמת דיוק, חוזק, גמישות, עמידות, רמת גימור, ברק ועוד.

החומרים המשמשים היום הדפסה בתלת מימד הם: PLA ו- ABS. PLA מעובד מגרגרי תירס, הוא חסר ריח וחזק לעבודה אינו מתכופף ואינו מתעוות ומגיע בתור סליל בצבעים שונים לבחירה.

ה-ABS מתאים לייצור של דגמים מיכניים, עמיד בטמפרטורות גבוהות ויש ממנו גם המתאים לזיווד אלקטרוני ולעבודה בסביבה חמה.

בנוסף יש את החומר- NYLON בעל חוזק מכני גבוה אך גמיש בצבע טבעי עד לבן שניתן לצבוע אותו במגוון צבעים.

LAYWOOD- הוא חומר ממנו ניתן לייצר מודלים בעלי מראה של סיבית. הוא מיועד לדגמים מיוחדים של מודלים ולדגם המתקבל יש תכונות המיוחסות לעץ כמו היכולת להתיז חול, לשייף ועוד.

לייצור כלי בית ומזון מדפיסים דגמים בתלת מימד עם חומר בשם BENDLAY. זהו חומר המעביר 90% מקרני האור והוא שקוף, עמיד ואלסטי ואינו רעיל.

חומר נוסף בשימוש LAYBRICK- חומר זה משמש ליצירת דגמים בעיקר בתחום האדריכלות והעיצוב. המראה והמרקם הם כשל אבן יחד עם השמירה עלה תכונות הפלסטיות של החומר.

פוליקארבונט- הנו חומר העמיד לטמפרטורות גבוהות וגמיש גם עד כיפוף בטמפרטורה נמוכה.

באיזה חומר נשמש כדי להתחיל תהליך של הדפסה בתלת מימד?

הדפסה בתלת מימד כאמור נמצאת היום בשימוש תעשייתי רחב וגם בשימוש פרטי. מגוון החומרים מאפשר הדפסה בתלת מימד של דגמים מתחומי ייצור שונים. הדבר החשוב ביותר הוא בחירה נכונה של חומר להדפסה בתלת מימד וזאת בהתאם לדגם או המודל המבוקש. התאמה נכונה תבטיח את התוצאה הגבוהה, האמינה והמדוייקת ביותר של המודל.

אין ספק כי מדפסות התלת מימד ומגוון שיטות יכולים יחד לקלוע היום ליצירת מודלים בדיוק ובחירת החומר המדויקים ביותר, והם אשר מקצרים תהליכים וזמן ייצור בתחומי צריכה רבים ובכך פיתוח מוצרים. הדפסה בתלת מימד, כי העתיד.. כבר כאן!