אדיסון המציא את החשמל ובל את הטלפון ואנחנו לעולם לא נשכח להם את זה. אבל גם כאשר כבר יש לנו חשמל, טלפון ואפילו סמארטפון יש את המשפט הידוע "המוח היהודי ממציא לנו פטנטים" אבל האמת היא שלא רק הוא. ברחבי העולם פעילים משרדי פטנטים לרישום והגנה על פטנטים מקוריים בתחומים רבים. גם היום בעידן היש הכול, עדיין מסתבר יש מה להמציא.
המצאה היא בדרך כלל דרך להציג משהו בצורה יותר קלה, משופרת, אחרת כזו שתיתן יותר בפעולה אחת, או שתחסוך משהו בפעולה קצרה, או שתחסוך זמן, או שזה יהיה יותר נוח, יעיל וכו'. רוצה לומר- פטנט צריך להביא משהו שלא היה לפניו, שחשוב שיהיה, שיש לו קהל יעד, שהוא יכול להצליח, שתהיה לו דרישה ושירצו אותו. אם אין בפטנט בשורה כלשהי (בויז'ואל, טכנולוגיה, שיטה, תרומה וכו') אז הוא לא פטנט והוא כמובן גם לא יגיע לשלב בו משקיע כלשהו ישקיע בו.
מה הרעיון שלכם?
ראשית יש רעיון, אחר כך צריך להסביר אותו כדי שהוא יובן. בשלב הזה רצוי לכתוב אותו, להסביר מה המטרה שלו, מה מיוחד בו ומה הבשורה החדשותית שלו וכמובן האם אנחנו רוצים לבדוק אותו דרך הדפסה תלת מימדית.
לפני שבכלל ניגשים לפתח את הרעיון, חשוב מאוד לבדוק אם הוא "מציאותי" מבחינת קיום בשוק. צריך לבדוק האם יש כבר פטנט כזה או דומה בשוק. מהן עלויות הייצור הצפויות שלו? מה פוטנציאל המכירה שלו? ואיך הוא ימוקם מול מוצרים דומים בשוק שלו.
כל התשובות לשאלות הללו אמורים להוביל את הממציא להבנה, האם באמת יש לו רעיון שווה ביד או "הרהור חולף" שאינו בר ביצוע.
פיתוח קונספט ע"י חברת גיזמו!
חברת גיזמו מובילה יזמים ואנשי פטנטים בגיבוש ופיתוח קונספט לרעיון או מוצר חדש. הקונספט מגדיר את פיתוח המוצר בכל רמות האפיון: צורה, הנדסת אנוש, אופן שימוש, נוחות שימוש, משקל, אסתטיקה, עלויות ייצור, מחיר מוצר וכו'. בדיוק כפי שהייתם הולכים לחברת מיתוג כדי לפרסם את המוצר או העסק שלכם, פנייה לחברה כמו גיזמו תעזור לרעיון או המוצר שלכם להצליח.
הקונספט מציג את הרעיון כדי שניתן יהיה לבחון אותו בהיבט של יכולת טכנית לפתח אותו, האם ניתן לבנות אותו הנדסית כפי שתוכנן. מהו האומדן והפוטנציאל המסחרי בשוק שלו, ומהי הכדאיות הכלכלית להשקיע בו. האם הוא יניב רווחים או יהיה כישלון מוחלט!!!
גיזמו תגייס לך משקיעים!
חברת גיזמו בונה תוכנית כלכלית לכל רעיון העומד לפני פיתוח אב טיפוס. תוכנית כזו עוזרת לבעלי הרעיונות והפטנטים לגייס משקיעים משום שהיא מציגה הסברים לגבי המוצר העתידי עצמו, כולל סקר שוק מה עשוי להיות מקומו והנפח שלו בשוק שלו. שום משקיע לא ישקיע ברעיון כי הוא רעיון, הרעיון צריך לקבל "בשר" עמידות, נוכחות ופיזיקה כדי שהוא יוכל להציג את החדשנות והבשורה שלו ולכן תוכנית כלכלית מסייעת בידי לקוחות חברת גיזמו לגייס משקיעים שמוצאים עניין בכדאיות הכלכלית של השקעה במוצר.