הדפסה תלת מימדהדפסה תלת מימד ידוע גם בשם כתוסף בייצור – הפיכת מודלית תלת מימד דיגיטליים לתוך עצמים מוצקים על ידי בנייה שלהם בשכבות. הטכנולוגיה הומצאה לראשונה בשנת 1980, ומאז, נעשה שימוש עבור אבי טיפוס ודגמים (RP). עם זאת, בשנים האחרונות, הדפסה תלת מימד החלה גם לפתח טכנולוגית לייצור של הדור הבא. הדפסה תלת מימד היא נותנת את האפשרות האולטימטיבית לממש את פוטנציאל המוצר בכך שהיא נותנת את האפשרות לראות את שלב האב טיפוס שלו ובכך לראות בדיוק האם כדאי להשקיע זמן רב ובעיקר כסף רב במוצר בשלב הייצור ההמוני. הדפסה תלת מימד היא הפתרון שמאפשר על פי דרישה ראייה מרחבית על ייצור מוצרים או חלקים סופיים של אותו מוצר.

כבר היום ניתן להשתמש בשירותי הדפסה תלת מימד במגוון רחב של חומרים הכוללים תרמו פלסטיים, מתכות טהורות, סגסוגות של מתכות, קרמיקה ועוד. כרגע, הדפסה תלת מימד כטכנולוגית ייצור לשימוש סופי הוא פתרון נהדר לראייה מרחבית על המוצר. בנוסף עם התקדמות הטכנולוגיה בעשורים הקרובים ובשילוב עם ביולוגיה סינתטית וננוטכנולוגיה , הדפסה תלת מימד שינתה את חוקי המשחק כאשר מדובר על ייצור המוני ומראה מיום ליום את הפוטנציאל להפוך רעיון למציאות.

הדפסה תלת מימד מציעה מגוון רחב של טכנולוגיות ייצור כתוסף. כל אחד מהמרכיבים הללו בונה אובייקטים בשכבות רצופות. יש שיטות שונות להדפסה תלת מימד  אך כולם מתחילים עם מודל ממוחשב של תכנון בעזרת מחשב או סריקה דיגיטלית על ידי 'תוכנת חיתוך' המחלקת את האובייקט לתוך חתכים דקים ומדוייקים.

מאז סוף שנות ה -1980, הדפסה תלת מימד עוזרת ליצור אבות טיפוס ודגמי קונספט לפני ייצור המוני. חלק מההדפסות יכולות לזרז תהליכי ייצור וחלק יכולות לסייע לעצוב כמה מרכיבים משמעותיים טרם הייצור הסופי, כתוצאה מכך הדפסה תלת מימד יכולה לחסוך לחברות כסף רב וכן שיפור התפקוד של מוצרים סופיים.

​התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר של יישום הדפסה תלת מימד הוא ייצור התוספים של תעשיית יצור כלים. באופן מסורתי, תבניות, תבניות, שבלונות, מתקן המחזיק ומייצב חלק ובכלל חלקים מסוימים בתהליך עיבוד המוצר הם מוצרים העולים המון כסף. לדוגמא תבניות המשמשות ליצור חלקי פלסטיק לעתים קרובות עולות אלפי שקלים. לעומת זאת, ניתן כיום להשתמש בהדפסה תלת מימד כדי לייצר הזרקת פלסטיק ( אופן ייצור של מוצרי הפלסטיק ע"י הזרקת חומר הגלם לתבנית מסוימת) בכמה מאות שקלים ובכך לחסוך כסף רב. אין ספק שההשפעה של הדפסה תלמד מימד על תהליכי ייצור ובכך פיתוח מוצר מסורתיים היא עצומה, וככל שהטכנולוגיה תתקדם יותר היא תמשיך ותתפתח עוד הרבה יותר.