גם היום אחרי שיש לנו כמעט כבר הכול (חוץ מחללית לעשות איתה סיבוב בגלקסיה…) עדיין ממשיכים ממציאים והוגי פטנטים לייצר מוצרים חדשים לעולם, כי המוח אף פעם לא מפסיק לעבוד ולייצר לנו פטנטים ויש כאלה שיש להם יכולת לחשוב כמו שלא כל אחד יכול- ולהמציא את הדבר הבא.

והדברפיתוח מוצרים הבא הזה יכול להיות מוצר, פטנט, אפילו איזה לולאה קטנה שעושה מהפיכה, כי הדבר החשוב בהמצאה הוא לא המראה, לא הסירבול, לא הגודל ולא המורכבות של ההמצאה אלה השימושיות החדשה שהיא מביאה לעולם ומקצרת לנו תהליכים ועושה לנו את החיים יותר קלים וכך בעצם מתחיל דרכו של כל מוצר. תחילה הוא רעיון ואחר כך הוא אב טיפוס ואחר כך הוא פטנט רשום יקר ערך ואחר כך הוא בייצור המוני, והכול מתחיל מאותו דגם קטן שנקרא אב טיפוס ושהיום עושים אותו בקלי קלות בהדפסה תלת מימדית כך כיום זה עובד, ובצורה הטובה ביותר. פיתוח מוצרים בדיוק לפי בקשת הלקוח .

מי צריך אב טיפוס?

כאשר אדם חושב על פטנט או המצאה חדשה, לרעיון יש גם צורה, קווי מתאר, חומר ויכולת שימושית. יש הרבה מאוד ממציאים שנתקעו באב טיפוס, משום שהיה פער גדול בין היכולות שהם ייחסו לפטנט מסוים לבין מה שהתקבל במציאות. אב טיפוס יש לציין לא עושים רק פעם אחת, אלא הרבה פעמים, עד שמתקבל הדגם שעושה את מה שמצופה ממנו זה שלב קריטי כאשר מתעסקים ומדברים על פיתוח מוצרים.

בעבר כאשר היה צורך של פיתוח מוצר, עד שהיו מדפסות תלת מימדיות, אדם היה פונה למפעל כלשהו ומבקש מהם שיכינו עבורו אב טיפוס (בכסף רב). המפעל הזה היה מפנה מהנדס, טכנאי, איש מכני ומה לא? כדי לייצר את אותו אב טיפוס לבקשת הוגה הפטנט.

שלב זה בפיתוח מוצרים דרש הוצאה כבדה של כסף, הוצאה כספית שהושקעה באב הטיפוס, לא ניתן היה לחזות או לדעת מראש מה יהיה גורלו, והרבה פעמים כאמור, אב הטיפוס לא ענה על הציפיות ממנו או שבכלל התברר כי הרעיון כולו נופל על איזה בורג שאי אפשר בשום פנים ואופן להבריג במקום הרצוי ממנו בעצם יוצאת כל בשורת הפטנט ולפיכך כמו שקמו פטנטים, כך הם נפלו מחוסר ביצועים מספקים וממציאים, יזמים והוגי רעיונות בזבזו כסף רב ביצירת אב טיפוסים בלתי משכנעים בעליל, שעד שלא יוצרו לא ניתן היה לשער כי המרחק בין הרעיון ובין תכונות אב הטיפוס, כמוהו כתהום בלתי ניתנת לצמצום ונפל הרעיון ואב הטיפוס וקמו הוגים וממציאים חדשים. כך פיתוח מוצרים היה בעבר, זמן רב וכסף רב בלי לדעת את גורל ההמצאה.

הדפסה בתלת מימד- פיתוח מוצרים באמצעות אב טיפוס!

מגוון החומרים איתם ניתן להדפיס היום דגמים בתלת מימד, מאפשרים בעצם לכל יזם או ממציא לקבל הכי מהר שאפשר כל אב טיפוס מחומר שמתאים לאב הטיפוס הזה בזמן קצר יחסית. הדפסה בתלת מימד מתבצעת באמצעות מדפסת התלת מימד שעובדת על יצירת שכבות על גבי שכבות, מסוגלת לייצר אב טיפוס מחומרים שונים, החל מפלסטיק ועד חומרים דמויי אבן ועץ, ויחסית ניתן להבין היום מהר מאוד בשלב זה של פיתוח מוצרים האם אב הטיפוס שלנו הולך להיות הגאון הבא, או שהוא הולך כמו הרבה אבי טיפוס אחרים- למחסן החלומות השבורים…