בניית אב טיפוס

בניית אב טיפוס בדרך אל המוצר המוגמר

כאשר מדברים על אב טיפוס מלא מדברים על המוצר המוגמר, שמגיעים לשלב זה במודל שלנו אנחנו רואים ומבינים לעומק את כל היתרונות והאיכויות של המוצר אותו יצרנו. אב טיפוס מוגמר נותן לנו את החוויה האישית להתרשם מממשק המשתמש שלו וצורתו המלאה. זה בעצם ה- חלום של כל יזם מתחיל שהרעיון שלו בראש יצא לפועל. בעבר הדרכים ליצירת מוצרים היו מסובכות וכללו הרבה עבודה פיזית וטכנית, כיום העולם התפתח טכנולוגית ומאפשר ליזמים ליצור באופן ממוחשב את התוצר שלהם באמצעות הדפסה תלת מימדית.

תכנון אב טיפוס

תכנון אב טיפוס השלבים בדרך לייצור

ליצירה באמצעות הדפסת תלת מימד ישנם שלבים רבים. ראשית יש ליצור מודל ממוחשב בתוכנה, אותו ניתן להעביר למדפסת. בשלב המידול ייבחרו החומרים מהם יודפס המוצר, בהתאם לעמידות, לחוזק ולגמישות הנדרשת. לאחר מכן מודפס דגם של המוצר הנקרא אב טיפוס. הדפסה בתלת מימד היא טכנולוגיה מפותחת, בשנים האחרונות יש התקדמות רבה בתחום הדפסות התלת מימד בכך שהלקוח יכול ליצור דגמים תוך שעות ספורות וכך להביא ביקורת ולקב מידע חדש עליו שאולי הוא לא ידע לפני. שלב זה עוזר לבצע בקרת איכות ופיתרון פגמים ותקלות. הדפסה תלת מימד יכולה לשנות כל חלק מורכב בתהליך ההדפסה לפשוט עקב היעילות של המכשיר.

בניית אב טיפוס השלב החשוב ביותר

בניית אב טיפוס – השלב החשוב ביותר

כאשר מגיעים לשלב שבו עוסקים בתכנון העיצובי וההנדסי של האב טיפוס אנו מקבלים את היתרון הבולט ביותר של מדפסת התלת מימד. היכולת ליצור דגם מיד אחרי שסיימנו. כיום לא כדאי לעבור לייצור המוני בפס ייצור ללא בנייה של דגם אב טיפוס מושלם שבוצעו בו כל בדיקות ההיתכנות האפשריות. שלב בניית אב טיפוס הוא שלב קריטי להבנה מלאה של יכולות ותכונות של המוצר שלכם. בשלב זה תוכלו לקבוע באופן נכון יותר את מחירו של המוצר בשוק, תוכלו לוודא שהוא אכן ממלא את תפקידו כראוי, ומספק את הצורך עליו הוא נועד לענות כאשר מייצרים אב טיפוס יש לראות שהמוצר עובר ליטוש, צבע והתאמות כדי שנראה אותו כמה שיותר קרוב לצורתו הסופית..

בנייה ותכנון של אב טיפוס

בניית אב טיפוס לצורך גיוס משקיעים

אחת המטרות המרכזיות ביצירה של דגם אב טיפוס היא גיוס של השקעה כספית במוצר שלכם, בטרם תעברו לייצור ולתפוצה שלו. ליזמים רבים אין כלל יכולת כלכלית לפתח את הרעיון שלהם מעבר למודל ממוחשב, והדגם המוחשי מסייע להם בגיוס של משקיעים לפיתוח. בנוסף, אם תרצו למכור את הפטנט שלכם לחברה שתייצר אותו, לא תוכלו לעשות זאת ללא הצגה של דגם מושלם וחף מפגמים. ולכן זהו אחד מהשלבים היותר חשובים בשלב זה כך נוכל למצוא משקיעים פוטנציאליים ולאתר את קהל היעד הנכון ביותר למוצר שלנו. ההדפסה המהירה של מדפסת התלת מימד מקצרת לנו את התהליך הזה עקב כך שיש לנו את האפשרות ליצור דגמים רבים בזמן מועט וכך נוכל למצוא את אותה חברה אשר רוצה להשקיע בתוצר הסופי שלנו.